|
|
|
|
|
|
|
|
уроци, задачи, информация и много други :) линк >> натисни тук <<<
|
|
|
|
|
|
1001 задачи в програмирането линк >> натисни тук <<<
|
|
|
|
|
|
НАУЧИ МЕ много добър сайт линк >> натисни тук <<<
|
|
|
|
|
|
много добра книга с примери за програмирането на езика С от автора Стенли Липман. Може да си я разпечатате като учебник. Има примери към всяка функция, цикъл и задача.
|
|
|
|
|
|
Процесори, микропроцесори, микроконтролери и микрокомпютри Когато започнете да се занимавате с програмиране на микроконтролери, ще се сблъскате с термини като процесор, микропроцесор, микрокомпютър и разбира се микроконтролер. Често тези термини се използват като еквивалентни. Въпреки това те обозначават различни неща. В тази глава ще направя кратък преглед какво означава всеки един от тези термини. 1) Процесор (CPU - Central Processor Unit) Процесорът е „мозъка” на една компютърна система. Това е главният компонент, който управлява работата на системата. Процесорът сам по себе си не съществува физически самостоятелно като електронен компонент. Също така процесорът не е завършена компютърна система, а само част от нея.
|
|
|
|
|
|
С е мощен процедурно-ориентиран език, създаден през 1972 година от Денис Ричи. Създаването на С предизвиква революция в програмирането, което го прави най-предпочитания език за програмиране следващите две - три десетилетия. С развитието на технологиите възникват и по-сложни за решаване проблеми. Това води до нуждата от нови езици, които да се справят с това. Така се появяват обектно-oриентираните езици С++, Java и C#. Всички те "стъпват" на синтаксиса на С. Въпреки че тези езици ограничават сферата на използване на С, той си остава популярен език за програмиране и в днешно време. Развитието на микроелектрониката доведе до създаване на "интелигентни" интегрални схеми, наречени микроконтролери. Микроконтролерът е малък компютър, събран в един корпус и с ограничени ресурси в сравнение с един персонален компютър.
|
|
|
|
|
|
Развитието на микроелектрониката доведе до създаване на "интелигентни" интегрални схеми, наречени микроконтролери. Микроконтролерът е малък компютър, събран в един корпус и с ограничени ресурси в сравнение с един персонален компютър. Микроконтролерите се използват във всички сфери на живота. Почти всички съвременни електронни устройства използват микроконтролери, от малки домакински уреди до печки, хладилници и т.н. Всички съвременни автомобили съдържат редица електронни модули с микроконтролери.
|
|
|
|
|
|
1.1 Общи сведения Минималният лексикален елемент, до който една С програма се разбива по време на компилиране се нарича лексема (token). Лексемите от които се състои една С програма са: Лексема: Ключова дума Идентификатор Константа Операция Пунктуатор Предпроцесорна лексема: Име на хедър-файл Идентификатор Предпроцесорно число Символна константа Низовa константа Операция Пунктуатор
|
|
|
|
Теми по
Софтуерни Технологии на специалност Компютърни Науки
|
|
Програмата е последователност от инструкции, които, когато бъдат декодирани от компютър (или от компютър и транслираща програма), водят до решаването от страна на компютъра на зададена задача. Програмният(софтуерният) продукт е програма или съвкупност от взаимодействащи програми, записани върху технически носител и придружени от съответна документация. Софтуерът - това са компютърни програми, процедури, правила и евентуално придружаваща документация, както и данни, отнасящи се до функционирането на компютърната система (днес общо понятие за програми и/или програмни продукти). Характеристики на софтуера: - необходими ресурси – време/хора; софтуерните продукти, в сравнение с много други, се отличават невероятно много по отношение на влаганите в тях ресурси, от където следва и цената им. - абстрактност на софтуера - софтуерният продукт не може да бъде почувстван с нито едно от петте човешки сетива. С компютъра това не е така - той може най - малкото да бъде видян или пипнат. Софтуерът е на много високо ниво на абстрактност. - уникалност на софтуерното производство - основните усилия при производството на програмен продукт са преди появата на първото работещо копие, при колите за всяка кола се влага много труд; - ако има грешка в даден програмен продукт, то тя се отнася до всички негови копия, при колите е малко вероятно; - когато програмният продукт излезе от употреба, все повече това става относително едновременно и поради една и съща причина - обикновено идва нова версия, с някоя и друга възможност повече и най-вече - съобразена с променения хардуер, при колите причините за „умирането" на даден екземпляр са индивидуални(катастрофа, повреди, възможности на собственика...). |
|
|
|
|
|
The Input and Output ports on a PICmicro®MCU are made up from two registers – PORT and PORT DIRECTION – and are designated PORTA,B,C,D,E and TRISA,B,C,D,E. Their availability depends upon the PIC being used in the design. An 8pin PIC has a single GPIO register and TRIS register – 6 I/O lines. The 16C74 has PORTS A,B,C,D and E – 33 I/O lines. A block diagram of PORTA is shown below. Ports B,C,D and E are similar but the data sheet needs to be consulted for PIC specifics. PORTA 05h OUTPUTS INPUTS TRISA 85h ADCON1 (16C7X ONLY) DATA BUS TO A/D DATA BUS Port A has 5 or 6 lines – depending on the PIC – which can be configured as either inputs or outputs. Configuration of the port direction is via the TRISA register. Inputs are set with a 1 and outputs are set with a 0. The pins have both source and sink capability of typically 25mA per pin. The exception to the I/O lines is the A4 pin which has an open collector output. As a result, the voltage levels on the pin – if tied high with a resistor – is inverted to the bit in the PORTA register (i.e. a logic 1 in porta,4 turns on the transistor and hence pulls the pin low). An example in assembler could be CLRF PORTA ;set outputs low PAGE1 ;select register page1 MOVLW B’00000011’ ;A0,1 as inputs, A2-4 as outputs MOVWF PORTA ;send W to port control register PAGE0 ;change back to register page 0
|